Sociala medier

Många delar av företaget berörs av sociala medier, inte minst marknadsavdelningen och kundtjänst – som bör se över möjligheterna med att använda de nya kanalerna i sin vardag.

Med lite kunskap och rätt verktyg blir det enklare för ditt företag att finnas på dessa webbplatser – det är ofta här era kunder/användare finns – och det blir bara vanligare och vanligare.

Om ni känner att ni har behov att hitta lösningar för att kommunicera med era kunder/användare i sociala medier så kan ediTED hjälpa er!

Kontakta oss redan idag

Ditt företag i sociala medier

Syftet är att nå fler människor i er målgrupp som är intresserade av ert varumärke eller produkter/tjänster som är relaterade till ert utbud.

Är det rätt tid för er att ge er ut på den sociala media-scenen?

Det här är platser där du kan bygga nya relationer, initiera mun till mun-marknadsföring och stärka varumärkeslojaliteten hos dina kunder. Idag använder många företag och organisationer sociala medier för att kommunicera med sina målgrupper, eftersom det är ett snabbt och enkelt sätt att nå fram och skapa en dialog.

  • Marknadsföring i sociala medier handlar om att positionera ditt varumärke genom tvåvägskommunikation med kunder och kontakter.
  • Om ni redan är ett etablerat varumärke kan sociala medier även vara en effektiv kanal för marknadsföring och försäljning.

När ni vet vad ni vill säga och varför, vilken er målgrupp är och vilka behov som den kan tänkas ha, är det dags att äntra scenen, starta konversationen och se skaran av kunder/kontakter/fans växa.

Men vad tjänar ditt företag på att synas på dessa platser? Här kan du läsa om nyttan med social medier!

Kontakta oss redan idag